This is a good sign. My morning coffee is in the midst of red gingham. If there is gingham and jo in close proximity, it means I've found mojo. Once I move past the twisted greasy napkin and then to the sketchpad, I go gingham. I've been asked if I use muslin. Red gingham is my muslin for many reasons: It's readily available and usually pretty cheap. It has two faces, two right sides. And lots and lots of horizontal and vertical lines. It's like cutting and sewing with graph paper. And it hides any espresso drips better than muslin.
This stage reminds me of the pre-school-year testing the school district across the street (the better school district, I am now convinced) gives the kids. The kids are tested on the curriculum for the coming year, so that the school can evaluate where the kids stand now in relation to where they need to be in nine months. The testers tell the kids right from the onset, "There is no way you will get every question right. You haven't been taught this stuff." This pre-programmed failure, seeing as it is still technically summer vacation, seems especially cruel. At any rate, I know I will not get this pile of red gingham right. There is no way. I haven't learned this design yet. But the only way for me to learn what that twisted napkin and sketch is supposed to be is to get through this. Maybe (probably) there is nothing there.
So, that is the sewing design genesis.
My sewing design omega hopefully is something like this:
- Convenient.
- Something for different tastes. Sometimes sweet. Sometimes spicy.
- For and from different cultures.
- Long shelf life.
- Dressing for any occasion!
Das sieht positiv aus: Der Morgenkaffee steht Mitten im Vichy-Karo. D. h. ich bearabeite etwas. Ich würde gefragt, ob ich Musselin verwende. Vichy-Karo ist mein Musselin aus vielen Gründen: Meistens ist der Stoff recht günstig und griffbereit. Der Stoff hat zwei rechte Seiten. Und viele, viele horizontale und vertikale Linien, als schneide und nähe frau mit Millimeterpapier. Und der Stoff versteckt die Espressokleckse besser als Musselin.
Nach dem drehen eines fettigen Papierserviette und das Zeichnen, kommt der Vichy-Karo. Dieser Schritt in der Erstellung eines Designs erinnert mich an das Vor-Schuljahr-Testen der Kinder. Die Kinder werden an die Bildungseinhalte des kommenden Schuljahrs geprüft, um festzustellen, wie weit entfernt die Kinder vom Curricula am Anfang des Schuljahres sind. Die Prüfer sagen den Kindern, "Alle Fragen werdet ihr nicht beantworten können, denn den Lernstoff habt ihr noch nicht gelehrt." Da die Kinder technisch noch Schulferien haben, finde ich das vorprogrammierte Scheitern besonders gemein. Jedenfalls weiß ich, daß ich an diesem Haufen Vichy-Karo scheitern werde. Dieses Design habe ich noch nicht gelernt. Scheitern ja, aber ich muß durch, wenn ich die Idee verwirklichen, lernen will. Vielleicht (wahrscheinlich) ist die Idee nichts.
Also das ist der Design-Alpha. Der Design-Omega soll in etwa im zweiten Photo oben gargestellt werden:
- Gelegen.
- Für jede Geschmacksrichtung etwas. Manchmal süß. Manchmal scharf.
- Entsprechend verschiedenen Kulturen.
- Lange haltbar.
- Dressing für jede Angelegenheit!
2 comments:
Love your description of designing something new. :o)
gingham is great...good idea to use it to design with because of the graph of it.
I worked out a variation of a Simplicity pattern this last week...can't wait to take the pictures of my youngest in it to see what others think and put it on my blog. I love it and the neighbor girl's face sure lit up when I showed it to her. Guess that means something huh? LOL!
EXTRA! EXTRA!
Pattern whizz kid on the loose! Keep all your treasured ginghams in the house after morning espresso time...;)
Go for it Nancy! There's always something there. Not always what you want it to be though...but still it's worth the try...:)
XOXO
Eva
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