fledge capable of flying, from Middle English flegge, from Old English -flycge; akin to Old High German flucki capable of flying,
Old English flEogan to fly -- more at FLY
intransitive verb, of a young bird : to acquire the feathers necessary for flight or independent activity

Saturday, April 28, 2007

I made stuff






I've been musing less and sewing more. Denim rocks my world. Cheap and perfect. I swear I close my eyes and wince every time I slice into this $15 a yard European stuff. But this batiste is so silky and nice. Worth every penny. These European fabrics just are better. Just are. I received a little pin cushion from Germany as a gift with a few sewing pins stuck in it and even the sewing pins are better. My favorite eight sewing pins. Oh no: I'm musing on sewing pins. Not exactly blog gold. I should go back to just making stuff.

In letzter Zeit, weniger Bauchnabelphilosophiert und dafür mehr genäht. Wie liebe ich Jeansstoff: Billig und dafür perfekt. Ich muss jedesmal die Augen zudrucken und zusammenzucken sobald der Rollschneider den teueren Stoff aus Europa trifft. Aber dieser Batiste ist so seidenweich und schön: Jedem Cent wert. Diese europäische Stoffe sind einfach besser. Ich habe einen kleinen Nadelkissen aus Deutschland mit einem paar Stechnadeln eingesteckt als Geschenk bekommen: Sogar die Stechnadeln aus Europa sind besser! Diese sind meine acht Lieblingsstechnadeln. Ach nein: Ich philosophiere über Stechnadeln. Lieber mache ich wieder etwas.


FYI: Zuma, Avalon and Redondo,

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails